In cazul sistemului de operare Windows 7 sau Vista, Remote Desktop este dezactivat automat, insa este foarte simplu de pornit la loc. Daca aveti nevoie de acces la un alt calculator prin intermediul altui echipament atunci, activarea Remote Desktop este esentiala.
Retineti totusi ca optiunea Remote Desktop este inclusa doar in pachetele Ultimate, Business ori Professional (ale sistemului de operare Windows) iar nu in cele Home Edition.
Pentru a ajunge la fereastra de configurare, puteti fie sa tastati structura “system” in zona de Search din meniul Start, ca apoi sa alegeti optiunea System din zona Control Panel, sau sa dati click dreapta pe Computer, iar apoi sa alegi Properties.
Dupa ce se va deschide fereastra, dati click pe optiunea Remote Settings din lista din stanga
Urmatoarea fereastra freastra deschisa va da optiunea sa activati Remote Desktop:
Pentru a va conecta la un alt laptop, folosind aceasi retea, bifati prima optiune din partea de sus a ferestrei: “Allow connections from computers running any version of Remote Desktop”.
Nu va faceti griji fata de setarile de firewall, pentru ca atat Vista cat si Win7 le vor face automat.
Pentru a accesa datele de pe alt calculator folosind laptopul sau alt dispozitiv urmariti si articolul: “Accesare calculator prin Remote Desktop“.